Algemene voorwaarde
1600Sint-Pieters-Leeuw (hierna de « Dienstverlener ») en elke natuurlijke of rechtspersoon die zich heeft ingeschreven om te genieten van de diensten van de co- workingruimtes van de aanbieder (hierna « de aangeslotene »). De Aanbieder en de Affiliate worden gezamenlijk de « Partijen » genoemd. Er werd het volgende gesteld en overeengekomen :
Algemene bepalingen
Deze algemene voorwaarden bepalen een nauwkeurig en volledig wettelijk kader dat van toepassing is op het servicecontract waarbij de aangeslotene profiteert van alle diensten die in artikel 3 van deze algemene vaarwaarden worden beschreven. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden op elk moment te wijzigen door een nieuwe versie op de site htthwawbe-sguarebeg te publiceren. De toepasselijke algemene voorwaarden zijn deze die van kracht zijn op de datum van ondertekening door de aangeslotene van het servicecontract. De algemene voorwaarden zijn ook beschikbaar op de site. De dienstverlener zorgt er ook voor dat de aanvaarding van de voorwarden duidelijk en onvoorwaardelijk is door ze te ondertekenen door de aangeslotene tegelijk met de ondertekening van het servicecontract tussen de dienstverlener en de aangeslotene. De aangeslotene erkent kennis te hebben genomen van al deze voorwarden voorafgaand aan het lidmaatschap en deze zander beperking of voorbehoud te hebben aanvaard. De aangeslotene erkent dat hij het advies en de informatie heeft ontvangen die nodig zijn om ervoor te zorgen dat het aanbod van de dienstverlener aan zijn behoeften voldoet.
Artikel 1 : Voorwerp van de overeenkomst
Het doel van het servicecontract dat onder de algemene voorwaarden valt, is om de aangeslotene in staat te stellen te profiteren van de diensten die door Be Square worden aangeboden in zijn coworking-ruimtes :
- deelname aan evenementen georganiseerd door Be Square
- ter beschikking stellen van een coworking space uitgerust volgens de voorwarden
- ter beschikking stellen van een gemeenschappelijke vergaderruimte volgens de voorwarden bepaald door het door de aangeslotene gekozen abonnement
- voorziening van gemeenschappelijke ruimtes (gangen, toiletten, lift, enz. )
- levering van gemeenschappelijke kantoorapparatuur (printers, fotokopieapparaten, enz.)
- levering van een ICT-infrastructuur (internettoegang via wifi of kabel, enz. )
- regelmatige schoonmaak van kantoren en gemeenschappelijke ruimtes, algemeen onderhoud van de site en zijn uitrusting
- aangezigheid van receptiemedewerkers
- andere receptiediensten zoals het dagelijkse beheer van de post door het personeel van de coworking space
Afhankelijk van de specificiteit van zijn voorwarden, kan de aangeslotene in voorkomend geval profiteren van aanvullende diensten of zelfs een privéruimte. Er wordt uitdrukkelijk bepaald dat de terbeschikkingstelling van een of meer kantoren slechts het bijkomstige deel van het servicecontract vormt. Dit contract kan daarom nooit worden beschouwd alse en commerciële huurovereenkomst, kantoorhuur of enig ander type huurovereenkomst, ongeacht of het de bescherming geniet van de specij‘ieke wetgeving.
Artikel 2 : Levering van aanvullende diensten
De aangeslotene kan profiteren van aanvullende optionele services. De lijst van alle aanvullende diensten en hun prijs, die niet inbegrepen is in de dienst voorzien in het servicecontract, is te vinden op de coworking-receptie. Deze bijkomende diensten zullen worden gefactureerd bovenop het abonnement, vermeerderd met BTW en betaalbaar in overeenstemming met de algemene betalingsvoorwarden die hieronder verschijnen.Artikel 3 :Abannementpriís en betalingsvoorwaarden
De aangeslotene zal het volledige bedrag van een kwart van het gekozen abonnement en alle andere verschuldigde bedragen moeten betalen voordat hij toegang krijgt tot de faciliteiten. De vergoeding wordt driemaandelijks berekend en moet uiterlijk op de laatste dag van de op de factuur verme/de vervaldag worden betaald. De aangeslotene heeft iet het recht om afstand te doen van sommige van de hierboven genoemde diensten tegen een prijsvermindering. Deze vaste prijs omvat alle lasten, belastingen en rechten met betrekking tot het coworking-gebouw en de goederen die het uitrusten (verzekering, onroerende voorheffing, )…. Het omvat ook conventionele kosten (water, elektriciteit en verwarming), met dien verstande dat de respectievelijke meters open zijn, met distributiebedrijven, in naam van de coworking zelf.
Be—Square behoudt zich voorts het recht voor om de kosten van haar diensten op elk moment te wijzigen door de Afiiliate hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen met een opzegtermijn van één maand.
Bij niet tijdige betaling is de aangeslotene van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aansprakelijk vaar een onherleidbare en forfaitaire boete van 15% op de verschuldigde bedragen. Elk begonnen kwartaal wordt alse en volledig kwartaal beschouwd.
Tenslotte kan elkefactuur die ondanks de herinneringsprocedure van BeSquare aan de Affiliate onbetaald blijft, leiden tot opschorting van de dienstverlering tot de volledige betaling van de openstaande facturen, zonder dat dit door de Affiliate aise en beëindiging van het contract wordt beschouwd.
Artikel 4 : Toewijzing verboden
Dit contract wordt door Be Square met de aangeslotene gesloten en kan onder geen beding, geheel of gedeeltelijk, tegen betaling of gratis worden overgedragen.Artikel 5 : Contractduur
Dit contract wordt afgesloten voor onbepaalde tijd. Het kan te allen tijde worden beëindigd in overeenstemming met artikel 9 van deze algemene voorwaarden. De duur van het servicecontract mag in geen geval de gemeenrechteiijke huurovereenkomst (hoofdhuurovereenkomst) tussen « ATA BUSINESS PARK » en « BE SQUARE », ondertekend op 01/08/2019, overschrijden.Artikel 6 : Rechten en plichten van de aangeslotene
Tijdens de uitvoering van dit contract heeft de aangeslotene de mogelijkheid om het co-workingadres van Be square te gebruiken op zijn commerciële documenten. Het gebruik van de naam Be Square is formeel verboden. De aangeslotene behoudt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn schulden, lasten, belastingen en rechten met betrekking tot zijn commerciële activiteit. De aangeslotene verbindt zich ertoe de goederen die onder dit contract ter beschikking worden gesteld met de nodige zorg te gebruiken en zich niet te gedragen in de gebouwen van Be Square of zijn onmiddelijke omgeving :- explosieven, ontvlambare producten en andere ongezonde, luidruchtige, stinkende of illegale materialen of voorwerpen in het pand introduceren of opslaan
- gooi oud papier, afval of andere producten weg of gooi ze weg op andere plaatsen dan die hiervoor door Be square zijn aangewezen
- dieren introduceren in het pand
- rook zowel in het pand als elders in het gebouw
- gebruik brandblusapparaten in de lokalen
- plaats, installeer of toon objecten in gemeenschappelijke ruimtes, inclusief borden, advertenties, billboards, tafels of posters zonder de toestemming van Be-Square
- schade toebrengen aan het ter beschikking gestelde pand - elke inbreuk en / of verslechtering zal onmiddellijk worden gefactureerd
- gebruikfoto’s van de ruimtes zonder schriftelijke toestemming van Be-Square
Bovendien is Be-Square op grond van de nationale en Europese antìwitwaswetgeving verplicht om zijn filialen en hun economische begunstigden te identificerenBijgevo/g behoudt Be-Square zich het recht voor om alle informatie die hiervoor nodig is op te vragen en te bewaren. De A_û‘iliate verbindt zich ertoe om Be-Square de gevraagde informatie te bezorgen en haar tijdig te informeren over elke wijziging met betrekking tot deze informatie. indien de Affiliate niet naar tevredenheid en binnen een redelijke termijn reageert op de verzoeken van Be-Square, verwijst deze overeenkomst het onderwerp van een oplossing naar de exclusieve fouten van de Affiliate..
De Afiiiiate mag zich niet verzetten tegen het periodiek verzenden door Be—Square van informatie die betrekking heeft op de aanpassing van deze algemene voorwaarden of enige andere maatregel met betrekking tot veiligheid en het dagelijks leven in de Be-Square coworking..